Luisterhulp : Benodigdheden
Een pc met een werkende internetverbinding.

Luisteren via onze webplayer! Dit is de player die je rechts van de site vind of onder op een tablet of mobiel. Luisteren naar Dutcheagle Radio kan verder via verschillende spelers. (icoontjes rechts of onder op een tablet of mobiel) Winamp – Mediaplayer – Realplayer – Ipad. Deze spelers moeten uiteraard wel op je pc zijn geïnstalleerd.

Luisteren via Mobiel of Tunein Radio! Via de tunein app kun je ook luisteren naar Dutcheagle Radio op je PC, Mac, iPhone of Android smartphone, tablet of iPad. Zoek in je app store naar Tunein Radio. (Gratis verkrijgbaar voor iPhone/iPad – Android, Windows Phone, Blackberry and Palm devices)

Geen of kort geluid? Hoor je helemaal niets of valt het geluid na enkele minuten weg, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer altijd eerst of de speakers van je computer aan staan en de volume-instellingen van je computer juist staan.Mogelijke oorzaken zijn: Je browser is niet up-to-date (niet de nieuwste versie). (een browser is een programma om op internet te surfen, bijvoorbeeld Goolge Chrome, Internet Explorer, Firefox of Safari). Oplossing: update je browser naar de nieuwste versie. Per browser verschilt het waar in het menu je deze optie vindt.

Je internetverbinding is niet snel genoeg
Oplossing: verhoog de snelheid van het internetabonnement bij je provider.

Je computer heeft te weinig werkgeheugen
Oplossing: plaats meer werkgeheugen in je computer. Ga voor advies naar een computerwinkel.

De firewall van je computer blokkeert de zogenaamde plugin die je internetbrowser nodig heeft, zodat je kunt luisteren via de ‘Luister live’-knop. (Dit probleem kan o.a. optreden na een update van je internetbrowser.) Oplossing: voeg in de instellingen van de firewall (meestal te vinden in de beveiligingssoftware op uw computer) de plugin toe aan programma’s die toegang mogen hebben tot internet (ofwel: die niet geblokkeerd worden).

Je werkgever heeft het beluisteren van internetradio geblokkeerd. Er is een technische storing bij een derde partij

Technische storing
Het kan zijn dat er een technische storing is bij Dutcheagle Radio of bij derden.Heb je toch problemen neem dan contact met ons op. Wij doen dan ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen! Bedankt voor je begrip.

Zelf een mogelijke oorzaak ontdekt?
Laat het ons weten via info[at]dutcheagleradio.nl